"-4 c

1998!

Tämän vuoden toukokuun 31. päivään mennessä olen päässyt liikakiloistani eroon. Siinä mun uudenvuodenlupaukseni. Muutenkin yritän olla parempi ihminen.

Noustiin n. 14.30! Ei mikään kovin hyvä olo. Äidillä kauhee migreeni.

Illalla käytiin ajelemassa Nurmijärvellä ja Vantaalla. Vedettiin pizzat.

Päädyttiin nyt Micon kanssa siihen, että ruvetaanki hakee asuntoa Vantaalta, koska K. on tarkemmin ajatellen aika "tuppukylä". Saattais olla jopa paremmat mahdollisuudet saada kämppä ihmisten aikoihin. Pitää soittaa huomenna sinne Sampoon.

Nyt on sit joulu ja uusvuos ohi! Kohta alkaa taas koulu, ei siitä oo mulle käytännössä mitään hyötyä, kun me tehäänki vaan kotisivuja. Mä kuvittelin sitä hommaa vähän toisenlaiseks. Hävettää että äiti joutuu maksamaan koko roskan...

Pitäis se työharjottelupaikkakin löytää. Ei oikeen kauheesti motivoi... Kunpa nyt vaan löydettäis se asunto! Sit olis kai suurin osa ongelmista ratkastu...
"

-----------

Koska en tiennyt mitä tehdä isona, eksyin stadilaiseen kansanopistoon loppuvuodesta 1997 vuoden linjalle opiskelemaan. Koko vuosi oli täysi farssi. Opetuksen taso oli järkyttävän huonoa ja loppujen lopuksi meille opetti kotisivujen tekoa pastori, joka ei ymmärtänyt tietotekniikasta juurikaan mitään. Sanoikin, että mitä hän meitä opettaakaan, kun osaamme kaiken kuitenkin paremmin kuin hän. Ruoka siellä oli sentään hyvää.

Päivää ennen koulun alkua olimme Micon kanssa Michael Jacksonin konserttia kuuntelemassa stadikan ulkopuolella. Tuo on jäänyt hyvin mieleen.

Liikakiloja minulla ei koskaan ollut tuolloin. Olen 162 cm pitkä ja painoin tuolloin noin 59 kiloa. Saman kuin nykyään, mutta raskausaika 16 vuotta sitten muokkasi kehoani aivan eri tavalla -silloin painoin noin 85 kiloa, vaikka tytär painoi syntyessään päälle 3 kiloa. En vieläkään ole täysin sinut kehoni kanssa, mutta paljon paremmin kuin nuorempana. Kehoni jaksaa vielä hyvin, taipuu.

Nyt tytär painaa saman kuin minä, mutta meni minusta pituudessa ohi 168-senttisenä :)